رازهای کسب ثروت که از ثروتمندترین مرد بابل باید آموخت

کتاب “ثروتمندترین مرد بابل” اولین بار در سال ۱۹۲۶ به صورت دست نوشته ای در مورد مدیریت مالی منتشر شد. این کتاب مهم ترین اصول مالی و تکنیک های اساسی برای ثروتمند شدن را مورد بحث قرار می دهد. این کتاب در قالب چندین داستان آموزنده که بیشتر شبیه به افسانه های ساده است، مهمترین اصول مالی و تکنیک های موثر برای ثروتمند شدن را بیان می کند. لذا با اندکی تامل در هر کدام می توان به رازهای کسب ثروت پی برد. لازم به ذکر است که نکات ارائه شده در این کتاب نه تنها مختص دوران باستان، بابل یا دهه ۱۹۲۰ است، بلکه می تواند برای توسعه مالی در هر عصر و دوره ای مورد استفاده قرار گیرد. البته فضای داستان در سرزمین بابل است که به عنوان شهری ثروتمند شناخته می شود و به عنوان نمادی از ثروت معرفی می شود. داستان این کتاب زندگی یک مرد معمولی اهل شهر بابل را روایت می کند که با استفاده از تکنیک های ساده به ثروت زیادی دست یافته است. باید دانست که افراد زیادی در سراسر جهان با مطالعه این کتاب و به کارگیری تکنیک های ساده آن به ثروت زیادی دست یافته اند و یا حداقل دارایی خود را چندین برابر کرده اند.

در مدار ثروت باشید با دکتر کاویانی

 

داستان کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» از آنجا شروع می شود که دو مرد به نام های بن سیر و کوبی برای یافتن راز ثروتمند شدن به سراغ مردی به نام آرکاد می روند که به عنوان ثروتمندترین مرد بابل شناخته می شود. آنها می خواهند این مرد ثروتمند راز ثروت خود را با آنها در میان بگذارد. همچنین شما می توانید با مدار ثروت دکتر کاویانی هم به ثروتمند شدن خیلی بیشتر از قبل نزدیک شوید.

۷ اصل ثروتمند شدن بر اساس کتاب ثروتمندترین مرد بابل

 در زیر به بیان چند قانون، نکات و اصول ساده می پردازیم:

  1. برای ثروتمند شدن کیف پول خود را پر کنید : حداقل ۱۰ درصد از درآمد خود را پس انداز کنید.
  2. برای ثروتمند شدن مخارج خود را کنترل کنید: بیش از آنچه نیاز دارید خرج نکنید.
  3. برای ثروتمند شدن پول خود را چند برابر کنید: عاقلانه سرمایه گذاری کنید.
  4. برای ثروتمند شدن از سرمایه خود محافظت کنید: مراقب سرمایه گذاری های غیرقابل اعتماد باشید.
  5. برای ثروتمند شدن خانه دار شوید: سعی کنید صاحب خانه شوید و در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید.
  6. برای ثروتمند شدن درآمد آینده خود را تضمین کنید: با بیمه عمر مراقب خود باشید.
  7. برای ثروتمند شدن توانایی ها و مهارت های خود را بهبود بخشید: مهارت های خود را ارتقا دهید تا درآمد بیشتری کسب کنید.

۵ قانون طلایی کسب ثروت و ثروتمند شدن 

  1. طلا به راحتی در دسترس افرادی است که حداقل یک یازدهم درآمد پول خود را پس انداز می کنند و قیمت آن نیز روز به روز در حال افزایش است.
  2. طلا برای کسی که آن را به عنوان سرمایه می خرد به عنوان یک فنر ثروتمند شدن به شمار می رود.
  3. طلا از شخصی که پس از مشورت با افراد خردمند آن را می خرد محافظت می کند.
  4. طلا از دست کسی که از آن در سرمایه گذاری هایی استفاده می کند که با آن آشنا نیست، رها می شود.
  5. طلا از دست کسی که به دنبال درآمدهای غیر ممکن است فرار می کند.

نکات و اصول مهم کتاب ثروتمندترین مرد بابل برای ثروتمند شدن شما

  • برای اینکه رویاها و آرزوهای شما محقق شود، باید از نظر مالی موفق باشید.
  • قوانین پول مانند قوانین جاذبه است: امن و بدون تغییر.
  • پول برای افرادی که قوانین ساده آن را درک می کنند از آسمان می افتد.
  • بابل در زمان های قدیم ثروتمندترین شهر جهان بود زیرا مردم آن برای پول ارزش قائل بودند.
  • باید درآمد ثابتی داشته باشید تا کیف پولتان همیشه پر باشد.
  • دریافت مشاوره عاقلانه از یک دوست خوب هزینه ای ندارد.
  • خیلی ها هرگز به ثروت بزرگی دست نمی یابند زیرا هرگز واقعاً به دنبال ثروت نیستند، تمرکزی روی آن ندارند و به آن متعهد نیستند.
  • زمانی شروع به کسب ثروت می کنید که بتوانید مقداری از پولی را که به دست می آورید پس انداز کنید. شما باید حداقل ۱۰ درصد از درآمد خود را پس انداز کنید، حتی اگر بتوانید کارهای بیشتری انجام دهید.
  • با افراد غیرحرفه ای مشورت نکنید، اگر می خواهید در زمینه خاصی مشاوره درست بگیرید، به متخصصان آن حوزه مراجعه کنید.
  • ابتدا یک کوه از طلا برای خود بسازید و سپس هر چقدر که می خواهید خرج کنید، هرگز به محض دریافت پول آن را خرج نکنید.
  • با افرادی که با پول آشنا هستند ارتباط برقرار کنید، کسانی که هر روز با پول سروکار دارند و آن را چندین برابر کنید.
  • از زندگی در لحظه لذت ببرید و از پس انداز بزرگی که لذت زندگی را از بین می برد اجتناب کنید.
  • پول خود را در سرمایه گذاری هایی که به نفع شما نیست سرمایه گذاری نکنید و همچنین از سرمایه گذاری هایی که ایده آل تر از آنچه واقعا هستند به نظر می رسند نیز اجتناب کنید.
  • آنچه که یک هزینه ضروری تلقی می شود همیشه با افزایش درآمد افزایش می یابد مگر اینکه در برابر آن مقاومت کنید. هرگز چیزهای ضروری را با خودتان اشتباه نگیرید.
  • ثروت مرد به سکه ای که در جیبش است نیست، در درآمدش است.
  • از درآمد آینده خود مطمئن شوید، همه به سن بازنشستگی می رسند، مطمئناً نمی توانید در سنین بالا کار کنید، بنابراین یک منبع درآمد مطمئن برای خود و خانواده خود داشته باشید.
  • با بیمه عمر مراقب خود و خانواده خود باشید.
  • مهارت های خود را بهبود بخشید، از این طریق می توانید درآمد بیشتری کسب کنید زیرا هر چه بیشتر بدانید، درآمد بیشتری خواهید داشت و هر چه بیشتر به دنبال یادگیری باشید، درآمد بیشتری خواهید داشت.
  • هرگز نمی توانید به موفقیت چشمگیری دست یابید مگر اینکه از تعلل دست بردارید.
  • راه های زیادی برای کمک به دوستان وجود دارد، شما نباید به دنبال راه هایی بروید که بر زمان، پول، انرژی و توانایی مراقبت از خود تأثیر می گذارد.
  • عاقل کسی است که اگر به کسی پول قرض دهد حتما از وی ضمانت می خواهد زیرا احتیاط شرط عقل است و از حسرت در آخر کار بهتر است.
  • هرگز بیش از درآمد خود خرج نکنید
  • جایی که عزم وجود داشته باشد، حتماً راهی خواهد بود
  • عاقل وقتی ضامن است که به کسی پول قرض دهد تا از وصولش اطمینان حاصل کند. حتماً برای پول خود ضمانت بخواهید زیرا احتیاط شرط عقل است و از آخرین پشیمانی بهتر است.
  • هرگز بیش از درآمد خود خرج نکنید.
  • بدانید که روح آزاده به دنیا به چشم مسائل حل شده می نگرد، اما روح بنده مدام شاکی است که چه کنم؟
  • آنجا که عزم وجود داشته باشد، حتماً راهی خواهد بود.

از درس های آموخته شده از کتاب ثروتمندترین مرد بابل در دنیای جدید تجارت استفاده کنید

برای نیل به این هدف باید نکات زیر را رعایت کنید:

برای پول کار نکنید

اولین درس این است که ثروتمندان برای پول کار نمی کنند. به طور کلی دو نوع احساس وجود دارد که افراد را از به دست آوردن ثروت باز می دارد. آنها ترس ها و خواسته های ما هستند. ترس از بی پولی و ناتوانی در پرداخت قبوض در صورت تغییر شغل شما را از دریافت فرصت های مالی و شغلی بهتر باز می دارد.

و خواسته هایی که می تواند میل به داشتن خانه و تجمل و دکوراسیون خاص، ماشین و که از انباشته شدن پس انداز و دسترسی به سرمایه جلوگیری می کند و باعث می شود که در شغلی زمان بر و طاقت فرسا برای تامین هزینه ها و مخارج بمانید. گاهی اوقات کاهش حقوق می تواند منجر به تلاش برای یافتن منبع درآمد جدیدی شود. در این کتاب، پدر ثروتمند استقلال مالی را به گونه ای تعریف می کند که ثروت ما باید بدون دخالت ما به طور تصاعدی رشد کند.

اقتصاد را بیاموزید تا ثروتمند شوید

درس شماره دو یادگیری دانش اقتصادی است. کیوساکی می گوید داشتن دانش اقتصادی کلید هر موفقیت مالی است. مهمترین چیز برای ثروتمند بودن داشتن دارایی و پس انداز مالی است. ثروتمندان دارای ثروت هستند. فقرا خرج دارند و طبقه متوسط ​​بدهکار. باید بدهی ها و هزینه ها را تا حد امکان کاهش دهیم و دارایی ها را افزایش دهیم.

به جای خرید خانه و خرج کردن پول برای رهن و مالیات، مکانی را اجاره کنید و بقیه را در یک شرکت املاک یا سهام یا اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید. مهم این است که بتوانیم ثروت خود را افزایش دهیم، صرف نظر از اینکه کسی حقوق ما را افزایش می دهد یا به ما پاداش می دهد.

روی کار خود تمرکز کنید

بهتر از سرمان به کار خودمان باشد. ثروتمندان در انتها تجملات می خرند و فقرا و طبقه متوسط ​​در ابتدا. ما باید روی کار و سرمایه گذاری خود تمرکز کنیم. برای افزایش درآمد خود فرصت سرمایه گذاری را پیدا می کنیم که در کنار شغل دائمی یا طولانی مدت که بیشتر روز را به خود اختصاص می دهد منبع درآمد اضافی است. یک تجارت آنلاین نیز می تواند یک پیشنهاد عالی باشد.

از شرکت خود نهایت استفاده را ببرید

درس شماره چهار بهره بردن از داشتن یک شرکت است. داشتن شرکای تجاری بار مالیاتی را کاهش می دهد. و این به معنای افزایش ثروت شماست.

پول در بیاورید

پولدارها پول در می آورند. برای به دست آوردن ثروت، علاوه بر هوش اقتصادی، شجاعت و ریسک پذیری لازم است. ترس و عدم اعتماد به نفس باعث می شود که بسیاری از افراد از سرمایه گذاری خودداری کنند و حوزه امن خود را ترک کنند. رابرت کیوساکی می گوید: «اگر می خواهید رشد قابل توجهی در سرمایه گذاری خود مشاهده کنید، باید در جایی سرمایه گذاری کنید که ریسک داشته باشد.”

همیشه در حال آموزش باشید

برای یادگیری کار کنید، نه اینکه همیشه برای پول کار کنید. بسیاری از افراد ثروتمند از مشاغلی که به عهده می گیرند به عنوان فرصتی برای یادگیری و توسعه مهارت های موفقیت استفاده می کنند.

رابرت کیوساکی می گوید: «ما باید از مشاغل خود برای پرورش سه مهارت کلیدی استفاده کنیم. مدیریت جریان نقدینگی، مدیریت سیستم‌ها و سیاست‌های درست در تئوری اصلی اقتصادی ما و مدیریت افراد. با یادگیری این مهارت ها در مسیر استقلال مالی قرار می گیریم.

به جای پس انداز پول، درآمد خود را افزایش دهید

سوز اورمان نویسنده آمریکایی، مشاور مالی، گوینده انگیزشی، مجری تلویزیون و میزبان پادکست است. در سال ۱۹۸۷، او گروه مالی Suze Orman را تأسیس کرد. نمایشگاه سوزی اورمان در سال ۲۰۰۲ پخش از CNBC را آغاز کرد و به مدت ۱۳ سال در ایالات متحده و بین المللی اجرا شد. وی به مردم توصیه می کند به جای محرومیت از خود، درآمد خود را از طریق رفتارهای اقتصادی افزایش دهند. هنگامی که سوز حدود ۳۵ ساله بود، رفاه و زندگی راحتی داشت. او خیلی خوب زندگی می کرد اما همیشه بدهکار بود. تا اینکه یک روز متوجه شد که در بدهی های خود غرق شده است. برعکس همه، او در این شرایط تصمیم عجیبی گرفت و چون نتوانست از زندگی لوکس خود دست بکشد، به همین دلیل سعی کرد راه حلی بیابد. او برای مدت طولانی از تنها راه حل موجود اجتناب کرد تا اینکه تسلیم شد.

او عهد کرد که نه تنها سرگرمی های خود را کاهش ندهد، بلکه بیشتر خرج کند و در عوض درآمد خود را به سرعت افزایش دهد.

او هر کاری دوست داشت انجام می داد و همیشه به دنبال فرصت هایی برای ثروتمند شدن بود و امروز به جایی رسیده است که برای سفرهای دور دنیا سالانه حدود ۳۰۰ هزار دلار برای جت شخصی خود خرج می کند.

بنابراین بهتر است وقت خود را صرف یافتن فرصت های مالی جدید و طلایی کنید تا اینکه درآمد کم خود را مدیریت کنید. پس انداز یعنی فردا، می دانیم که خیلی ها خواهند مرد و این فردا به بقیه افراد به ارث می رسد. من با پس انداز مخالف نیستم، اما پس انداز هدفمند امروز تعریف دیگری دارد و آن سرمایه گذاری است. پول باید همیشه در گردش باشد.

سخن پایانی

جورج ساموئل کلاسون، نویسنده کتاب ثروتمندترین مرد بابل، یکی از مشهورترین نویسندگان در زمینه موفقیت و ثروت است و کتاب او یکی از بهترین منابع برای آموزش به شمار می رود. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و نکات کاربردی و کلیدی برای ثروتمند شدن را در زندگی خود به کار ببندید.